شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۴۳:۳۰

سعیدنژاد در آیمو خواستار شد:
اتخاذ تدابیر بیشتر در زمینه حقوق دریانوردان

باشگاه خبری فراساحل: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بیست و نهمین اجلاس مجمع عمومی آیمو در جمع‌‌وزراء و سران دریایی ١٧١ کشور عضو آیمو، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را درباره ایمنی و امنیت دریانوردی و جلوگیری از آلودگی دریایی مطرح کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، محمد سعیدنژاد که هم اکنون در رآس هیئتی برای شرکت در بیست و نهمین اجلاس دو سالانه مجمع سازمان بین المللی دریانوردی در لندن بسر می‌برد، طی صحبتی در این اجلاس به  حوادث تروریستی اخیر اشاره کرد و ضمن تسلیت، دنیایی ایمن برای همه ملت‌ها را آرزو کرد.


وی خطاب به رئیس مجمع و هیئت‌های نمایندگی کشورها اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران از زمان عضویت در آیمو به سال ١٩٥٨ میلادی از طریق نمایندگی ثابت و یا هیئت‌های اعزامی در فعالیت‌های متعدد آیمو نقشی مؤثر و سازنده ایفا کرد. سعیدنژاد افزود: آیمو طی سالیان متمادی حدود ٥٣ معاهده را به تصویب رساند. معهذا صرف تصویب کفایت نکرده و بلکه باید این اقدامات همراه با الزامی شدن و متعاقبا اجرای مؤثر و فراگیر مفاد آمده در کنوانسیون ها باشد. از همین رو ایران معتقد است، جدای از هر شعاری که آیمو هرساله در نظر میگیرد، " اجرای مؤثر مقررات" باید  به عنوان یک شعار همیشگی و موازی برای هر سال در نظر گرفته شود.


وی با تاکید بر همکاری‌های بین‌المللی برای اجرای مؤثر اسناد آیمو، تمرکز یکی از شعارهای آتی آیمو برای این موضوع را خواستار شد.  وی همچنین خاطر نشان کرد، اهداف آیمو منطبق با اهداف توسعه پایدار، تنها از طریق تحکیم روابط بین‌المللی و منطقه‌ای و با اتخاذ رویکردی یکپارچه و هماهنگ می‌تواند تحقق یابد. برای این منظور رژیم تفاهم منطقه‌ای در رابطه با بازرسی و کنترل بندری می‌تواند به عنوان یک مدل درنظر گرفته شود.  وی گفت: چنین تفاهم نامه‌های  منطقه‌ای می‌تواند اجرای مؤثر الزامات بین‌المللی را در مناطق دریایی مختلف طبق کد اجرای اسناد آیمو تسهیل کند.


سعیدنژاد سخن خود را با اشاره به حقوق دریانوردان در همه جوانب ادامه داد و در این رابطه خواستار اتخاذ تدابیر و اقدامات بیشتر با همکاری میان آیمو و سازمان بین‌المللی کار شد.  وی سخنرانی خود را با ابراز مراتب قدردانی دولت ایران از آقای کوجی سکیمیزو، دبیر کل فعلی و تبریک به آقای کیم لی تاک از کره جنوبی به عنوان دبیر کل جدید آیمو به پایان رسانید.



  کد خبر : 817
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :